piątek, 26 maj 2017 11:16

Polskie sprzedaje się lepiej. Raport o patriotyzmie zakupowym Polaków

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Dział analiz delikatesów internetowych polskikoszyk.pl opublikował raport na temat patriotyzmu i zwyczajów zakupowych Polaków. Raport miał na celu sprawdzenie, czy deklaracje klientów dotyczące preferencji zakupowych potwierdzają się w dokonywanych zakupach. W raporcie opublikowano również profil klienta dokonującego zakupów przez internet oraz dane o strukturze koszyka. 

Dane ogólne o zakupach delikatesowych przez internet wg polskikoszyk.pl: 

Średnia wartość zamówienia : 227,6 zł 

Średni czas dokonywania zakupów: 31 minut 

Struktura kupujących: 69,7% kobiety, 30,3% mężczyźni 

Według wiceprezesa zarządu Roberta Chojnackiego typowym klientem delikatesów internetowych jest kobieta w wieku 25-44 lata. Również znaczna jest liczba osób starszych - co 10. kupujący przekroczył wiek 55 lat. Osoby starsze szczególnie cenią sobie tę formę zakupów - tym bardziej, że średnia waga koszyka to prawie 30 kg, a kurierzy bez problemu dostarczają zakupy do mieszkania nawet jeśli w budynku nie ma windy. 

Największy udział w koszyku zakupowym mają napoje, kawa i herbata. Według Roberta Chojnackiego jest to oczywistość - biorąc pod uwagę zalety zakupów przez internet - produkty w tej kategorii są stosunkowo ciężkie, kupuje się ich dużo, a przypadku dostawy do domu jest to po prostu bardzo wygodne. Duży udział mają również warzywa i owoce, te dostarczane przez polskikoszyk.pl są świeże i trafiają do magazynu w dniu dostawy do klienta. Dodatkowo produkty te nie są wyeksponowane tak jak w sklepie tradycyjnym, dzięki czemu nie są dotykane i przekładne - ci którzy robią zakupy przez internet wiedzą, że kupują produkty o lepszej jakości niż w sklepie tradycyjnym. Polskie sprzedaje sie lepiej 1

Według Roberta Chojnackiego wnioski płynące z analizy są bardzo budujące. Jeśli przedstawimy konsumentom informację o kraju pochodzenia produktu - to informacja ta będzie brana pod uwagę przy zakupie. W delikatesach polskikoszyk.pl z każdych 100 zł blisko 74 zł wydawane jest na polskie produkty. Na kolejnych miejscach są produkty niemieckie i włoskie. Udział produktów wytwarzanych w tych 3 krajach to prawie 83%, choć w delikatesach polskikoszyk.pl dostępne są produkty z kilkudziesięciu krajów. Udział produktów polskich jest dominujący w niemal każdej kategorii.

W największym stopniu informacja o wytworzeniu produktu w Polsce ma znaczenie dla chemii gospodarczej - ponad 86% produktów sprzedawanych w tej kategorii to produkty polskie, a tylko nieco ponad 4% to produkty niemieckie. Klienci również bardzo chętnie kupują polskie artykuły higieniczne, produkty dla zwierząt, kosmetyki, słodycze oraz nabiał. 

Wniosek z raportu jest jeden: konsumenci wykazują się patriotyzmem zakupowym a oznaczenie produktu polskimi barwami zwiększa jego szanse sprzedaży, tym bardziej, że wybrane polskie produkty są niejednokrotnie lepszej jakości. http://kurier.pap.pl/ ν

Czytany 590 razy

Prenumerata

Teraz prenumeratę roczną  dostaniesz z fantastyczną zniżką...
  • Technologia pakowania mięsa +

    Zmieniający się w ostatnich latach styl życia społeczeństwa wymusza oferowanie konsumentowi żywności „wygodnej" i to pod wieloma względami. Dotyczy to Więcej...
  • Atmosfery ochronne w przetwórstwie żywności pochodzenia zwierzęcego +

    Żywność to bardzo wrażliwa substancja biologiczna, narażona na zniszczenie zarówno przez czynniki mikrobiologiczne jak i procesy chemiczne. Psucie żywności w Więcej...
  • Aktualne tendencje w stosowaniu dodatków +

    Aktualne tendencje w stosowaniu dodatków o działaniu przeciwdrobnoustrojowymi przeciwutleniającym w przetwórstwie mięsa Wyroby mięsne, zwłaszcza nie poddane peklowaniu, są podatne na zmiany Więcej...
  • PRODUKCJA POD LUPĄ IT +

    Sektor mięsny wymaga od dostawców i integratorów rozwiązań IT specyficznego podejścia, wymuszanego przez niestandardowy proces produkcji - najpierw odbywa się rozbiór, Więcej...
  • Ubój zwierząt gospodarskich poza rzeźnią +

    Praktyczne wskazówki, gdy to konieczne. Ubój z konieczności zwierząt gospodarskich kopytnych poza rzeźnią dotyczy sytuacji, gdy zdrowe zwierzę, np. świnia, owca, Więcej...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6